Nuo pat atvykimo 2012 m. rugpjūtį Nasos marsaeigis „Curiosity“ keliauja po Marse esantį Geilo kraterį ir ieško mikrobų pėdsakų.

Marsaeigis „Curiosity“ rado įrodymų, kad Marse buvo gyvybei reikalingos sąlygos

Panašių įrodymų galima rasti Mirties slėnyje, Kalifornijoje. Pasak tyrėjų, tai rodo, kad Marse galėjo būti klimato ciklas, panašus į Žemės.

Nuo 2012 m. Nasos kosminis aparatas „Curiosity“ tyrinėja Marse esantį Geilo kraterį, kuriame kadaise galėjo būti vandens.

2021 m. roveris purve aptiko įtrūkių, besitęsiančių daugiau nei 10 cm į Marso dirvožemį. Tikimasi, kad jie gali atskleisti daug informacijos apie Marso praeitį.

Nors purvo įtrūkių Marse buvo aptikta ir anksčiau, šiuo atveju įtrūkiai buvo šešiakampiai. Išdžiūvus purvui, paprastai išryškėja kvadrato formos raštas, tačiau kai purvas pakartotinai džiūsta, yra veikiamas drėgmės ir vėl džiūsta, susidaro šešiakampės struktūros.

Pasak naująjį tyrimą atlikusių mokslininkų, šie dėsningumai rodo, kad Marse kadaise buvo sausasis ir drėgnasis metų laikai. Visai kaip ir Žemėje.

Nacionalinio mokslinių tyrimų centro (Centre national de la recherche scientifique, CNRS) tyrėjai teigia, kad toks Marse vyravęs klimato ciklas gali reikšti, kad ten kažkada buvo gyvybei palankios sąlygos. Drėgnos ir sausos sąlygos padeda kontroliuoti polimerus gaminančių cheminių medžiagų koncentraciją. Polimerai – tai ilgos anglies molekulių grandinės, tokios kaip nukleorūgštys. Jos yra viena iš cheminių gyvybės sudedamųjų dalių (bent jau Žemėje).

„Drėgnų ir sausų sąlygų kaitos ciklai yra naudingi ir galbūt net būtini molekulinei evoliucijai, galinčiai lemti gyvybės atsiradimą. Tai pirmas apčiuopiamas įrodymas, kad ankstyvasis Marso klimatas buvo panašus į Žemėje vyraujančius drėgmės ir sausros ciklus, kurie galėjo būti palankūs gyvybei“, – sako pagrindinis tyrimo autorius Williamas Rapinas, CNRS planetų tyrėjas.

Vis dėlto drėgmės ir sausros ciklai nėra vienintelis veiksnys, reikalingas gyvybei palankioms sąlygoms susidaryti. Taip pat reikalingas tinkamas atmosferos ir mineralinių medžiagų kiekis. Dar nežinome, ar Marse jų buvo. O net jei ir buvo statybinių elementų, tai dar nereiškia, kad jie kada nors tapo gyvybe.

Comments are closed.