Lėktuvai su naujuoju varikliu SABRE galės skraidinti didesnį krovinį, nes gabensis mažiau deguonies.

Inžinieriai žengė didelį žingsnį, įgyvendindami svajonę sukurti viršgarsinį lėktuvą, kuris skrietų 6 000 km/h greičiu, kirstų Atlanto vandenyną per dvi valandas ir galėtų vykdyti misijas kosmose.

Penkis kartus greičiau už garsą – tai būsimu viršgarsiniu kosminiu lėktuvu tikisi pasiekti Europos kosmoso agentūra (EKA). Mokslininkų kuriamas naujas variklis ką tik sėkmingai įveikė svarbų bandymą. JAV esančiame bandymų centre mokslininkai išbandė variklio aušinimo sistemą, galinčią susidoroti su itin galingais oro srautais, kurie susidaro tokiam lėktuvui pasiekus didžiausią greitį. Į variklį patenkantis oras bus karštesnis nei 1 000 laipsnių Celsijaus, todėl aušinimo sistema turi itin greitai jį atvėsinti, kad karštis neišlydytų variklio. Bandymo metu aušinimo sistema sėkmingai atvėsino tokį orą iki –150 laipsnių Celsijaus per mažiau nei 1/20 sekundės.

Britų bendrovė „Reaction Engines“, kurdama variklįSABRE, derina reaktyvinio ir raketinio variklio technologijas. Kol lėktuvas skrieja žemesnėje atmosferos dalyje, variklis įsiurbia orą ir sumaišo jį su vandeniliniu kuru, tada uždega mišinį raketiniame variklyje. Tai vyksta tik tol, kol pasiekiamas 25 km aukštis, nes tada oras yra pernelyg retas ir nebetinka naudoti variklyje. Todėl nuo šio aukščio variklis nustoja siurbti orą, pradeda naudoti rezervuaruose esantį deguonį ir veikia kaip įprastinis raketinis variklis. Tada jis gali pasiekti 25 kartus didesnį nei garso greitį.

Iš atmosferos įsiurbtą deguonį naudojančio raketinio variklio idėja yra itin svarbi kosminiam lėktuvui. Tai reiškia, kad jame turi būti mažiau skysto deguonies nei įprastinėse raketose. Todėl galima gabenti gerokai didesnįreikiamą krovinį. EKA planuoja tokiais lėktuvais skraidinti astronautus ir įrangą į Tarptautinę kosminę stotį. Skaičiavimai parodė, kad kosminis lėktuvas su SABRE varikliu galės į kosmosą nugabenti tiek pat daiktų, kiek dukart sunkesnė raketa.

Parašykite atsiliepimą

Pin It