„Overture“ pavadintas naujasis viršgarsinis lėktuvas netrukus pakils į orą. Išoriškai jis panašus į „Concorde“, tačiau yra kur kas tylesnis ir naudoja ypatingus anglies dvideginio neišskiriančius degalus.

2003 m. spalio 24 d. po paskutinio komercinio skrydžio nusileido lėktuvas „Concorde“. 27 metus šis britų ir prancūzų kūrinys buvo vienintelis viršgarsinis orlaivis. Tačiau jį naudoti buvo pernelyg brangu, todėl „Concorde“ teko išeiti į pensiją. Ne viena lėktuvus konstruojanti įmonė bandė atnaujinti viršgarsinius skrydžius. Dabar „Boom Supersonic“ smarkiai priartėjo prie svajonės – jos supergreitas orlaivis „Overture“ pagaliau pakils į orą.

Viena didžiausių planetos aviacijos bendrovių „United Airlines“ neseniai iš „Boom Supersonic“ užsakė 15 viršgarsinių lėktuvų. Šios dvi įmonės nutarė sujungti jėgas ir sukurti naują lėktuvą bei ypatingus jam skirtus degalus. „Concorde“ pasaulį išvydo praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje, todėl jame naudotos technologijos jau paseno. Lėktuvo „Overture“ inžinieriams teko viską pradėti nuo nulio.

Iš toli „Overture“ atrodys labai panašiai į savo pirmtaką dėl trikampio dizaino, tačiau skirsis gamybos būdas. Naujojo lėktuvo korpusas bus pagamintas iš šiuolaikinių lengvų sudėtinių medžiagų. Varikliai taip pat bus visiškai naujo tipo – veiks tyliai ir galės 80 t svorio orlaivį skraidinti 2 000 km/h greičiu nenaudodami antrinių degiklių. Būtent dėl jų lėktuvo „Concorde“ degalų sąnaudos buvo milžiniškos.

„Boom Supersonic“ skiria ypatingą dėmesį orlaivio ekologiškumui. Lėktuvo sąnaudas sumažins optimizuota aerodinamika, o kurui bus naudojami ypatingi tvarieji aviaciniai degalai (angl. Sustainable Aviation Fuel – SAS). Jie bus gaminami ne iš žalios naftos, o iš žemės ūkio atliekų. Todėl naujasis lėktuvas nedidins taršos anglies dvideginiu. Pirmą kartą į orą „Overture“ pakils 2025 m., o reguliarūs skrydžiai planuojami nuo 2030-ųjų. 

Iš Kopenhagos į Niujorką per 3 valandas

„Boom Overture“ skris 2 000 km/h greičiu ir naudos naujo tipo kurą, kuris nedidina anglies dvideginio taršos.

DUKART GREITESNIS

1. Įprastiniai lėktuvai skrenda maždaug 800 km/h greičiu. „Overture“ kreiserinis greitis sieks 2 000 km/h. Tai leis iš Kopenhagos į Niujorką patekti vos per 3–4 valandas.

SVARBIAUSIA SAUGUMAS

2. „Overture“ nebus trapus eksperimentinis lėktuvas. „United Airlines“ reikalauja, kad naujasis orlaivis atitiktų griežčiausius saugos reikalavimus ir jo gedimo rizika būtų minimali.

NETARŠŪS VARIKLIAI

3. Kad naujasis lėktuvas kuo mažiau kenktų gamtai, jo varikliuose bus naudojamas ne įprastas lėktuvų kuras, o tvarieji aviaciniai degalai, pagaminti iš žemės ūkio atliekų.

Comments are closed.

Pin It