Naujasis jutiklis sujungs gyvas ląsteles su elektronika ir padidins lėktuvų saugumą.

Bombas užuodžiantys šunys netrukus turės konkurentą. Europos lėktuvų gamintojas „Airbus“ planuoja savo lėktuvuose sumontuoti dirbtines nosis. Šios kuriamos kartu su bendrove „Koniku Inc.“, kuri jau 10 metų siekia susieti gyvas ląsteles ir elektroniką. Rezultatas – jutikliai, ore galintys identifikuoti tam tikras molekules ir pasiųsti pavojaus signalą, jei netoliese yra sprogių ar kitų pavojingų cheminių medžiagų.

Jutiklių branduolys – astrocitais vadinamos smegenų ląstelės, kurias „Koniku Inc.“ mokslininkai pritaikė šiai užduočiai. Ląsteles mokslininkai apginkluoja papildomais genais, kad jų paviršiuje išsivystytų uoslės receptoriai. Kai šiuos suaktyvina tam tikros ore esančios medžiagos, smegenų ląstelės pasiunčia elektrinius impulsus ir juos gauna dirbtinėje nosyje įmontuota mikroschema.

Jau 2020 m. pabaigoje „Airbus“ sumontuos dirbtinę nosį savo lėktuvuose ir išbandys jos veiksmingumą. Nosys bus įtaisytos bagažo spintelėse virš sėdynių ir prie durų, kad „apuostytų“ į lėktuvą lipančius keleivius. COVID-19 pandemija paskatino „Airbus“ ir „Koniku Inc.“ pasirūpinti, kad dirbtinės nosys ore užuostų ir šio viruso daleles.

Parašykite atsiliepimą