Didysis dronas „Ravn X“ sutrumpins kelią į kosmosą, o Žemėje teiks naujoviškas krovinių gabenimo paslaugas.
Dronas yra daugkartinis – paleidus į kosmosą, 70 % įrangos saugiai sugrįš į Žemę.
25 m ilgio dronas į netoliese esantį miestą nugabena didelį mažų dronų krovinį su siuntiniais privatiems asmenims. Vos po trijų valandų aparatas pakyla į kitą misiją, kurios metu į orbitą aplink Žemę iškels vieną ar kelis mažus palydovus. Tokia yra didžiausio pasaulyje drono „Ravn X“ vizija. Ją sukūrė sutartį su JAV kariuomene laimėjęs startuolis „Aevum“.
Tiek forma, tiek dydžiu „Ravn X“ labiau primena kovinį lėktuvą nei droną. Jis sveria 25 000 kg ir yra aukštesnės svorio kategorijos nei bet kuris konkurentas. Daugiafunkcį droną sukūrusi įmonė tikisi, kad jos kūrinys galės konkuruoti su didžiosiomis raketomis „Space X“, kurios dominuoja šiuolaikinėse kosminių palydovų paleidimo lenktynėse.
Iškeliant palydovus, pats „Ravn X“ atlieka pirmosios pakopos funkciją. Iš didžiausio 18 288 m kreiserinio aukščio dronas paleidžia po pilvu sumontuotą raketą. Dvi raketos pakopos iškelia palydovus į žemutinę Žemės orbitą, esančią maždaug 160 km virš Žemės. Pirmoji pakopa yra daugkartinio naudojimo, kaip ir kai kurių konkurentų gaminamų nešančiųjų raketų pakopos.
Dronų „Ravn X“ pranašumas yra tas, kad jiems kilti ir leistis nereikia kosmodromo – pakanka įprastos, maždaug 1,5 km ilgio nusileidimo aikštelės. Kitaip nei raketos, kurioms reikalingos optimalios oro sąlygos, dronas gali leisti palydovus ištisus metus. Be to, dronas naudoja tradicinį reaktyvinį, o ne raketinį kurą. Raketos turi gabentis degimui reikalingą deguonį, o „Ravn X“ naudoja atmosferinį orą. Tai padeda sumažinti svorį, sutaupyti vietos bei pinigų.
Dronas yra visiškai automatizuotas, todėl aukštyn kyla ir žemyn tupia be įsikišimo iš išorės. Kadangi dronas yra bepilotis, raketų varikliai gali įsijungti praėjus vos 0,5–1 sek. po atsiskyrimo nuo drono. Tuo metu pilotuojamose misijose lėktuvas turi būti nutolęs saugiu atstumu, o tai lemia mažesnį raketų greitį.
„Ravn X“ gali iškelti į kosmosą iki 264 mažų bepiločių orlaivių, o Žemėje gabenti iki 6,8 t sveriančius krovinius. Didžiausiam pasaulyje dronui sėkmingai nuskraidinus pirmuosius palydovus iš Žemės į kosmosą, bus siekiama pradėti krovinių gabenimą iš vienos Žemės vietos į kitą.
Comments are closed.