Duomenys apie daugiau nei 18 tūkst. šunų atskleidė: šuns elgsenai veislė ne tokia svarbi, kaip manėme.

Egzistuoja gausybė įsitikinimų ir nuostatų apie tai, kokie neprognozuojami, agresyvūs arba paklusnūs yra tam tikrų veislių šunys. Naujiems šunų šeimininkams dažnai patariama gerai pagalvoti prieš įsileidžiant keturkojį draugą į namus. Tačiau iš tikrųjų šuns veislė apie jo elgseną pasako daug mažiau, nei manome. Tai rodo neseniai Masačusetso universiteto (JAV) mokslininkų atliktas tyrimas. Jie analizavo duomenis apie daugiau nei 18 tūkst. šunų ir derino juos su genų tyrimais. Surinkus 2 155 šunų seilių ir kraujo mėginius buvo atlikta jų DNR sekoskaita, siekiant rasti ypatingų variacijų, susijusių su asmenybe. Tada šie duomenys buvo derinami su klausimynais: 18 385 šunų šeimininkai atsakė į 100 klausimų apie viską, pradedant nuo šuns dydžio bei spalvos ir baigiant elgesiu socialinėse situacijose. Išvada – šuns veislė paaiškina vos 9 % jo elgsenos.

Mokslininkai identifikavo 11 skirtingų su elgesiu susijusių genų variantų. Pavyzdžiui, paaiškėjo, kad polinkis staugti priklauso tam tikrai šunų genomo daliai. Tyrėjai taip pat identifikavo ryšį tarp genetikos ir elgesio toje šuns genomo dalyje, kuri žmonėms susijusi su pažintiniais gebėjimais. Atrodo, kad šunims ši genomo dalis padidina tikimybę užstrigti tarp objektų.

Comments are closed.