„Airbus“ atliko pirmą bandomąjį skraidančio taksi skrydį. Nuo 2020 m. šios transporto priemonės turėtų apsaugoti nuo automobilių spūsčių piko valandomis, o stotelės būtų įrengtos ant miesto dangoraižių stogų.
Pamirškite vargus transporto spūstyse. Po keleto metų norėdamas mieste labai greitai nuvykti iš taško A į tašką B, galėsite ten nuskristi. Tokį pažadą davė lėktuvų gamintojas „Airbus“, kuris sukūrė „Vahana“ pavadintą skraidantį taksi.
„Airbus“ savo planus pristatė 2016 m., o dabar bendrovės kūrėjai atliko ir pirmą bandomąjį skrydį. Jis truko 53 sekundes ir buvo vykdomas 5 m aukštyje. Taksi planuojama pradėti gaminti 2020 metais.
Tad „Airbus“ tapo pagrindiniu žaidėju lenktynėse „kas pirmas pradės pardavinėti skraidantį taksi.“ Anksčiau šiais metais bendrovė „Kitty Hawk“ atliko tranpsorto priemonės „Cora“ bandomąjį skrydį, „Boeing“ ir „Uber“ taip pat ruošia savo projektus. „Vahana“ skirtas vienam keleiviui, yra varomas elektra ir neturi nei piloto, nei nuotolinio valdymo sistemos. Aštuoni rotoriai vertikaliai pakelia ir nutupdo lėktuvą, o per horizontalų skrydį jie pakrypsta suteikdami varomąją jėgą pirmyn. Kompiuterinė programa apskaičiuoja maršrutą ir atsižvelgia į tokias kliūtis, kaip paukščiai ar kiti oro taksi, užtikrindama, kad lėktuvas pasieks tikslą greitai ir saugiai. Įvykus nelaimingam atsitikimui išsiskleidžia parašiutas ir saugiai nuleidžia keleivį ant žemės.
Ši svajonė tapo realybe dėl ištobulėjusių baterijų. Jos tapo lengvesnės, stipresnės ir patikimesnės. Be to, ir surinkimas tapo pigesnis. Bandomoji „Vahana“ versija sveria 745 kg, lėktuvo sparnų plotis yra 6,2 m.
Pirmas bandomasis skraidančio taksi „Vahana“ skrydis truko mažiau nei minutę ir buvo atliktas 5 m virš žemės.