Įspūdingas iltis turintys kardadančiai tigrai išnyko prieš 10 000 metų. Mokslininkai manė, kad tai nutiko dėl konkurencijos su kitais grobuonimis. Tačiau nauji tyrimai parodė, kad šie gyvūnai išnyko dėl klimato pokyčių, pakeitusių jų gyvenamąją aplinką.
Vanderbilto universiteto (JAV) mokslininkai ištyrė 700 priešistorinių gyvūnų dantų, rastų La Brea (Kalifornija) deguto duobėse. Šioje vietoje gausu deguto duobių, kuriose galima rasti daug fosilijų, nes daugelis gyvūnų įklimpdavo šioje klampioje masėje ir žūdavo. Mokslininkai išmatavo dviejų anglies izotopų kiekį gyvūnų dantyse. Dantų emalis gali parodyti, ką ėdė gyvūnas, nes anglies izotopų santykis priklauso nuo vartojamo maisto. Tyrimai parodė, kad, kitaip nei manė paleontologai, 300 kg sveriantys kardadančiai tigrai neėdė bizonų nei arklių ir nekonkuravo su priešistorinėmis vilkų rūšimis. Jie medžiojo mažesnį grobį – elnius arba tapyrus. Tai reiškia, kad kardadančiai tigrai medžiojo ne atviruose laukuose, o miškuose.
Mokslininkai daro išvadą, kad kardadančiai tigrai išnyko ne dėl konkurencijos su kitais grobuonimis. Tai įvyko dėl augaliją pakeitusių klimato pokyčių. Miškų plotams mažėjant ir plečiantis lygumoms, kardadančiams liko vis mažiau plotų grobiui sumedžioti.

Parašykite atsiliepimą