Nauja kompiuterinė programa padeda zoologams suprasti, kaip mato skirtingi gyvūnai.

JAV Diuko universiteto mokslininkai sukūrė kompiuterinę programą, kuri simuliuoja 600 skirtingų rūšių gyvūnų regėjimą.

Regos aštrumas yra apibrėžiamas kaip taškų skaičius viename laipsnyje, t. y. kiek juodų ir baltų juostų porų, esančių viename laipsnyje, gali atskirti akis. Žmogaus akis viename laipsnyje atskiria 60 taškų. Jei taškų skaičius būtų didesnis, vaizdas susilietų į vientisą ir tarpų tarp taškų nematytume. Mokslininkai įvertino gyvūnų regą pagal jų anatomiją, o šiuos duomenis suvedus į kompiuterinę programą buvo sukurta skirtingų gyvūnų regos vizualizacija.

Kol kas galima manyti, jog didžioji dauguma gyvūnų rūšių turi prastesnį už mūsų regėjimą. Daugelio žuvų ir paukščių regos aštrumas yra apie 30 taškų laipsnyje, o vabzdžių tesiekia vos 1. Primatų regėjimas prilygsta mūsiškiui ir tik keletas plėšrių paukščių mato geriau. Šio tyrimo „nugalėtojas“ yra pleištauodegis erelis, kurio regos aštrumas yra 140 taškų laipsnyje.

Taip pat ši programa gali padėti zoologams suprasti, kodėl gyvūnai yra tam tikrų spalvų. Drugeliai yra margi, bet patys spalvų nemato, todėl jos nėra skirtos komunikuoti tarpusavyje. Spalvos atbaido aštrią regą turinčius plėšrūnus.

Parašykite atsiliepimą

Pin It