Amerikiečių bendrovė rengiasi į kelius paleisti autonominius sunkvežimius – jie be vairuotojo riedės gatvėmis.

Autonominiai sunkvežimiai yra kur kas konkurencingesni nei autonominiai lengvieji automobiliai. Šiemet JAV bendrovė „TuSimple“ pradės eksperimentus keliuose su sunkvežimiais be vairuotojų. 2020 m. tokie sunkvežimiai buvo išbandyti eksperimentinėmis sąlygomis ir gabeno prekes pasirinktais maršrutais, vairuotojui esant kabinoje. Nenumatytomis aplinkybėmis šis galėjo perimti valdymą.

Autonominiai sunkvežimiai lenkia autonominius automobilius dėl kelių priežasčių. Visų pirma, jų maršrutai būna suplanuoti iš anksto, o daugiausia laiko jie praleidžia greitkeliuose ir pagrindiniuose keliuose, kuriuose eismas paprastesnis. Pranašumo suteikia ir pats sunkvežimių dydis: į juos lengviau sutalpinti navigacijai bei valdymui reikiamus kompiuterius ir jutiklius. Galiausiai, sunkvežimiuose jutiklius galima sumontuoti aukščiau, o tai leidžia jiems matyti toliau ir geriau.

Bendrovės „TuSimple“ sukurti sunkvežimiai orientuojasi naudodami optines kameras, radarą ir lidarą. Pastarasis veikia visai kaip radaras, tačiau vietoj radijo bangų naudoja šviesos bangas. Visa tai kartu sistemai leidžia matyti 1 km atstumu – maždaug dukart toliau nei regi vairuojantis žmogus. Be to, „TuSimple“ tvirtina, kad autonominio sunkvežimio reakcijos laikas 15 kartų trumpesnis nei žmogaus, o kompiuterio vairavimo stilius tolygesnis, rečiau lėtinama ir persirikiuojama į kitas juostas. Tai sumažina padangų nusidėvėjimą ir leidžia sutaupyti maždaug 10 % degalų. Kadangi nebereikia mokėti algos vairuotojui, transportavimo išlaidos sumažėja dar apie 40 %.

Jei naujieji eksperimentai pasiteisins, bendrovė tikisi jau 2024 m. į kelius išleisti bent 50 komercinės paskirties autonominių sunkvežimių.

Comments are closed.

Pin It